28 Jul 2016

I Love Internal Auditor =P

Assalamualaikum,

lama tak menulis..dl zaman belajaq rajin la meluah2 kat sini..kuikui..ok nk cter la sikit..ramai x tahu keje internal audit x semestinya kene ada background account..anybody can become an internal auditor..3 tahun aku pilih keje sebagai internal auditor..ak sgt enjoy dgn kerja aku..1st ak keje audit kat Restuarant Chicken Rice Sdn Bhd (TCRS)..tp kat sini ak nk tahu camne keje audit dalaman ni..yup mmg best..cuma kat TCRS ni ak x byk belajar sgt..ak just check benda2 masakan + petty cash + Menu..kejap je ak keje kat TCRS..kuikui..

biasa la darah muda...suka ngn cabaran..maka ak hantar la resume aku ke satu company yg buat jalan raya..SELIA Group..hat ni paling best...keje ak sgt mencabar..dari sini aku betul2 jatuh cinta dgn keje aku..aku ingta lagi aku lapor diri 14/1/2015 (Rabu) dan masuk2 department a
ku kosong..aku bersama dgn manager aku (Asmawati a.k.a Kak As)..time tu ak tercari2 mana semua orng..rupa2 nya depa keluar outstation..lagi ak membuak2 nk pergi..amekk kau..isnin tu terus kene pergi..bukan 1 2 hari ye..2 minggu ak bertapa di Melaka..tp enjoy keje audit dalaman..kau byk travel n dpt merasa makanan2 BEST! omnomnom..

18/1/2015 Plant, Land &  Machinery (Bina Masyhur Sdn Bhd).. dimana company ni buat jalan raya cover area Melaka,Johor & Negeri Sembilan..Besar kan Lori2

Ni la team aku..sokmo ak kene satu team dgn Nasri..ye dia Team Leader sy..sy admire dia..to be honest..he is a good leader.. dia power part Contract2..ak belajar pasal Contract semua dr dia..cara buat report..karangan essay..semua dari dia..
ni HMP Johor..southern Premix...

ni dekat Plan Ready Mix Concrete...

Team Internal Audit..kami dah mcm family ^_^

Maka ak pn tender surat resignation bulan 5 2015..maka berakhirla journey ak di Selia,,skrg ak berada di Destini..byk nk kene belajar..

Sebenarnya kerja sebagai Internal Audit sangat BEST..serius..angpa leh travel..angpa bukan takat belajar satu je..angpa masuk semua Department (Operation, Contract, Finance, Safety, Engineering, Procurement..etc)

...SO I choose to be an AUDITOR and destroyed my own life..kiki.. but I dont care and I LOVE IT


2 comments: